استفاده از خرمای دهدار مرادی برای رشد سریعتر موهایتان

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که خرمای دهدار مرادی به کاهش نشانگرهای التهابی مانند اینترلوکین (IL-6) در مغز کمک می کند. سطوح بالای IL-6 با خطر بالاتر بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است .

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است که خرما در کاهش فعالیت پروتئین‌های بتا آمیلوئید که می‌توانند پلاک‌هایی در مغز ایجاد کنند، مفید است. این پلاک ها می توانند ارتباط بین سلول های مغز را مختل کنند که در نهایت منجر به مرگ سلول های مغز و بیماری آلزایمر می شود.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که موش‌هایی که با غذاهای مخلوط با خرما تغذیه می‌شوند، حافظه و توانایی یادگیری بهتر و همچنین رفتارهای اضطراب‌آور کمتری نسبت به موش‌هایی که خرما را مصرف نمی‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی بهتر است.

با این حال، برای تایید نقش خرما در سلامت مغز، مطالعات روی انسان مورد نیاز است.

ممکن است در هنگام زایمان سرعت زایمان را افزایش دهند.

خرمای دهدار مرادی

مطالعات نشان می دهد که مصرف خرما در هفته های آخر بارداری ممکن است باعث گشاد شدن دهانه رحم شود و نیاز به القای زایمان را کاهش دهد. آنها همچنین می توانند در کاهش مدت زمان زایمان مفید باشند .

در یک مطالعه، 69 زن که 6 خرما در روز را به مدت 4 هفته قبل از موعد مقرر مصرف می کردند، 20 درصد بیشتر از زنانی که خرما را مصرف نمی کردند، به طور طبیعی زایمان می کردند و زایمان به طور قابل توجهی کوتاه تر بود.

نقش خرما در بارداری احتمالاً به دلیل ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شوند و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در بدن تقلید می کنند.

به نظر می رسد خرما در مقایسه با میوه های مشابه مانند انجیر خشک دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است.

سه آنتی اکسیدان قوی خرما عبارتند از:

فلاونوئیدها: ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند و پتانسیل آنها در کاهش خطر دیابت، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است.

کاروتنوئیدها: آنها سلامت قلب را افزایش می دهند و همچنین ممکن است خطر اختلالات چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.

اسید فنولیک: ممکن است به کاهش خطر سرطان و بیماری قلبی کمک کند.