ورزشکاری با زیره سبز دوپینک کرد و برای همیشه از دوره مسابقات حذف شد

افزایش فعالیت‌های آنزیمی و فعالیت آنتی‌اکسیدانی با عصاره‌های زیره سبز و آبی داغ، و همچنین اولئورزین و اسانس آن به دست آمد.

پلی ساکاریدهای محلول در آب  وزن مولکولی کمتری دارند و به طور موثر سلول های RAW264.7 و NK-92 را برای بیان اینترلوکین (IL)-1β، IL-6، IL-12 و فاکتور نکروز تومور (TNF)-α تحریک می کنند.

و اکسید نیتریک 18 آزاد می کند. و همکارانش همچنین فعالیت‌های بخور، لاروکش، بازدارنده تخم‌گذاری، تخم‌کشی، دافع و شفیره‌کشی اسانس دانه و همچنین 4 جزء اصلی آن (سایمن، آلدئید زیره، γ-ترپینن و (-) را گزارش کرده‌اند.

علیه و  زیره یک جایگزین بسیار مفید سازگار با محیط زیست برای مدیریت هجوم حشرات در محصولات غذایی در نظر گرفته می شود.

همچنین دارای پتانسیل بازدارندگی آنتی بیوفیلم و حس حد نصاب قابل توجهی در برابر پاتوژن های باکتریایی گرم منفی است. اسانس های زیره همچنین اثرات ضدعفونی کننده و سمیت قوی بر علیه 21 نشان داده اند.

کاربردهای رایج قومی دارویی زیره در خلاصه شده است. به طور سنتی، زیره معمولاً به عنوان دارویی برای درمان اختلالات گوارشی، التهابی و عصبی و همچنین دندان درد استفاده می شود.

در طب سنتی ایران نیز از زیره به عنوان داروی قولنج، اسهال، سوء هاضمه و نفخ و برای تحریک تولید شیر مادر استفاده می شود. در مراکش برای طعم دادن به غذاها و خرمای نرم استفاده می شود.

همچنین معمولاً در تونس به عنوان گیاهان معطر و ادویه های آشپزی و همچنین در ایتالیا برای بیماری های مختلف گوارشی و عصبی استفاده می شود.بیشتر در زمستان یا پاییز کاشته می شود که رویش نهال ها پس از حدود 14 تا 50 روز اتفاق می افتد.

جوانه زدن بذر زیره معمولاً در دماهای پایین (<20 درجه سانتیگراد) رخ می دهد و در دماهای بالا متوقف می شود. زیره به دلیل افزایش حساسیت به تنش های محیطی و به دلیل دارا بودن 10 درصد روغن در دانه های آن، قوه ضعیفی دارد.