علت ممنوعیت استفاده از لامپ زنون سفید در خودروهای ایرانی

سه نوع لامپ زنون سفید وجود دارد که همگی از یک لوله شیشه ای یا کوارتز با دو الکترود تنگستن در دو انتها تشکیل شده و پس از تمرین خلاء با گاز زنون پر می شوند.

جزئیات لامپ زنون قوس کوتاه 15 کیلوواتی برای پروژکتور IMAX

این اخیراً با استفاده از چراغ های جلو در اتومبیل ها (در سال 1991 در BMW E38 معرفی شد)، پروژکتورهای فیلم، به عنوان منبعی برای نورپردازی ابزارآلات آزمایشگاهی و موارد دیگر رایج شده است.

حباب شیشه ای کوچک است و قوس آن (تقریباً) از یک سوم میلی متر تا بیش از یک سانتی متر طول دارد: به این ترتیب می توان نور را دقیقاً متمرکز کرد.

قدرت این لامپ ها از چند ده وات تا چند ده کیلووات متغیر است.

لامپ زنون سفید 

برق این لامپ ها معمولاً در ولتاژ پایین (چند ده ولت) انجام می شود در حالی که یک مدار تقویت کننده ولتاژ برای فاز احتراق لازم است که در ولتاژهای تا 60 کیلو ولت برای قوی ترین لامپ ها لازم است.

برای جلوگیری از قوس چا autoestingua بلافاصله پس از فعال شدن توسط ولتاژ بالا، معمولا برای یک اضافه جریان اولیه یا “تقویت جریان” ارائه می شود، شدت آن برابر با دو یا حداکثر سه برابر مقدار اسمی تمرین است و یک چهارم دوام کمتری دارد.

در برخی کاربردهای خاص (فیلموگرافی، ابزار دقیق آزمایشگاهی، ) را می توان از یک پایداری قوس خاص به دست آورد: در این موارد از دستگاه های ساختاری و نصب خاصی استفاده می شود تا پدیده هایی مانند “جابجایی” (تغییر چرخه ای نقطه) به حداقل برسد.

جایی که قوس با کاتد ملاقات می کند)، “شعله ور شدن” (تغییرات ناگهانی در روشنایی به دلیل نقاط تماس قوس کاتدی با خواص انتشار کمی متفاوت)) و “شناور” (جابجایی سریع قوس بین انتهای کاتد به دلیل جریان های همرفتی در زنون). ، توسط قوس دیواره های لامپ گرم و سرد می شود)[2]،[1].