استفاده از لوله پلی اتیلن پارس زانوس در سیستم خنک کننده ماشین

لوله پلی اتیلن پارس زانوس در شبکه های حمل و نقل گاز نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان استفاده می شود.

با توجه به ویژگی های گاز طبیعی، استفاده از لوله های پلی اتیلن در سیستم های انتقال گاز یکی از اولین کاربردهای این لوله ها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

پلی اتیلن نوعی پلیمر است که با نام های C2H4-C2H4-C2H4 شناخته می شود و استفاده از این لوله ها در اکثر کشورها رایج است همچنین در ایران از لوله های پلی اتیلن برای گازرسانی به شهرها و روستاهای جدید استفاده می شود.

انعطاف پذیری این لوله ها به کاربران این امکان را می دهد که از آنها در زمین های ناهموار استفاده کرده و خم های مجاز در آنها ایجاد کنند (شعاع خمش مجاز 20 برابر قطر اسمی لوله است).

مقاومت عالی در برابر زلزله و تکان های زمین، به ویژه در زیر آب، اجازه می دهد تا لایه های بیشتری حرکت کنند.

هزینه بسیار کم در نصب، بهره برداری و نگهداری خطوط لوله پلی اتیلن و کاهش زمان اجرای پروژه

لوله پلی اتیلن پارس زانوس

برای اتصال لوله های گاز پلی اتیلن از روش الکتروفیوژن در اتصال و جوشکاری استفاده می شود به طوری که اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن و در جوشکاری از جوش الکتروفیوژن استفاده می شود.

لوله های پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی آلی و معدنی دارند.

از این منظر می بینیم که طی تحقیقاتی که توسط آزمایشگاه تحقیقات محیطی و مهندسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا انجام شده است، در گزارش خود نوشته شده است که 15 درصد لوله های فولادی نفوذپذیر بوده و در برابر مواد شیمیایی و مقاومتی ندارند.

زمانی که لوله های پلیمری تحت فشار داخلی یا خارجی قرار می گیرند خواص مکانیکی آنها پس از مدتی تغییر می کند که به این پدیده خزش گفته می شود و در لوله های پلیمری از اهمیت بالایی برخوردار است.