از قهوه کف دار برای روشن نمودن آتش استفاده می نمایند

برخی تحقیقات نشان می دهد که قهوه ممکن است برای سلامت شناختی بلندمدت از جمله حافظه بهتر و بهبود توجه مفید باشد. با این حال، دانشمندان دیگر این مزیت را پیدا نکرده اند.

قهوه همچنین ممکن است زوال شناختی را کاهش دهد و شانس ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

جالب اینجاست که کافئین به تنهایی ممکن است مسئول نباشد. مطالعات روی موش ها نشان می دهد که سایر ترکیبات موجود در قهوه ممکن است به این اثرات کمک کنند.

مطالعه‌ای که در مورد قهوه کف دار بدون کافئین و قهوه‌ی کافئین‌دار را با هم مقایسه کردند، هیچ مزیت شناختی مرتبط با قهوه بدون کافئین را پیدا نکرد.

قهوه

با این حال، طیف گسترده‌ای از عوامل بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارند و دانشمندان برای درک ارتباط دقیق بین قهوه و توانایی تفکر باید تحقیقات بسیار بیشتری انجام دهند.

3. خطر ابتلا به بیماری های سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد
نوشیدن قهوه ممکن است خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را در آینده کاهش دهد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که نوشیدن حداقل 6 فنجان در روز با کاهش 23 درصدی خطر ابتلا به بیماری علامتی سنگ کیسه صفرا در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه همراه است.

اما اگر در حال حاضر سنگ کیسه صفرا دارید، ممکن است بخواهید از مصرف قهوه خودداری کنید، زیرا این قهوه بر روی کیسه صفرا اثر محرکی دارد.

4. خطر سرطان را کاهش می دهد
قهوه دارای ده ها ترکیب است که ممکن است به سلامت شما کمک کند.

به عنوان مثال، محققان اخیراً در یک مطالعه آزمایشگاهی نشان دادند که دو ترکیب – kahweol و cafestol – رشد سلول‌های سرطانی پروستات و کلیه را متوقف کردند.

با این حال، آنچه در یک لوله آزمایش اتفاق می افتد همیشه با آنچه در بدن شما اتفاق می افتد مطابقت ندارد.

با این اوصاف، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان کبد، پروستات، سینه، کولورکتال و بالقوه سرطان آندومتر مرتبط است.

5. سلول های آسیب دیده را التیام می بخشد
آنتی اکسیدان ها به پیشگیری و ترمیم آسیب سلول ها و مواد ژنتیکی اطراف بدن شما کمک می کنند.

تحقیقات نشان داده است که قهوه منبع قابل توجهی از پلی فنول ها، نوعی آنتی اکسیدان، در رژیم غذایی بسیاری از افراد است. پلی فنول ها همچنین به سوخت باکتری های “خوب” روده شما کمک می کنند.

یکی از پلی فنول های موجود در قهوه اسید کلروژنیک نام دارد. برخی از محققان این آنتی اکسیدان را با فواید متابولیک مرتبط می دانند. آنها معتقدند که اسید کلروژنیک ممکن است خطر ابتلا به طیف وسیعی از شرایط، از جمله سرطان، دیابت و چاقی را کاهش دهد.